

Arbeidsmediation kan worden ingezet om conflicten en spanningen in teams op te lossen.
Conflicten op de werkvloer waarbij arbeidsmediation perfect inzetbaar is, kunnen veel uiteenlopende oorzaken en aanleidingen hebben, zoals:
Wilt u meer informatie over uw specifieke situatie waarbij u denkt aan de inzet voor arbeidsmediation, neem dan contact op voor het maken van een afspraak.
- Gebrek aan communicatie tussen collega's of leidinggevenden.
- Verschillende persoonlijke waarden en behoeften bij werknemers.
- Verschillende afdelingen die geen samenwerking hebben of elkaar niet begrijpen.
- Ontbrekende of onduidelijke regels en richtlijnen.
- Verantwoordelijkheden die niet duidelijk worden toegewezen en resulteren tot een conflict.
- Een gebrek aan respect tussen werknemers voor elkaars mening en ideeën.
- Problemen met de kwaliteit van het werk.
- Een gebrek aan feedback van leidinggevenden.
- Verdeling van taken of taken die niet naar behoren worden uitgevoerd.
- Communicatieproblemen, waaronder onduidelijkheid over verwachtingen en instructies, onbeleefd taalgebruik of gebrek aan luisteren.
- Persoonlijke conflicten tussen werknemers, zoals persoonlijke afkeer of meningsverschillen.
- Positieconflicten tussen leidinggevenden en werknemers, zoals gebrek aan respect voor elkaars inbreng of autoriteitsproblemen.
- Culturele verschillen, zoals verschil in normen en waarden.
- Stressvolle omstandigheden op het werk, zoals een hoge werkdruk of onduidelijke taken.
- Problemen door lonen en arbeidsvoorwaarden.
- Conflicten tussen werknemers of tussen werknemer en leidinggevende.
- Communicatieproblemen in de organisatie, waardoor er geen constructieve oplossingen worden gevonden.
- Onderlinge onduidelijkheden over verantwoordelijkheden, taken of processen.
- Stress en spanning bij werknemers door persoonlijke verschillen.
- Problemen met motivatie of prestaties van personeel.
- Verschillende meningen over bepaalde besluitvorming in de organisatie.
- Andere conflicten die kunnen leiden tot verstoring van de arbeidsrelatie.
- Ongemakkelijke of destructieve werkrelaties tussen medewerkers, zoals conflicten, onduidelijkheid of miscommunicatie.
- Slecht functionerende werknemers
- Problemen met leidinggevenden
- Gespannen relaties tussen werknemers en leidinggevenden
- Onredelijke eisen of verwachtingen van werkgever
- Ongelijke behandeling of discriminatie op basis van geslacht, ras, religie, etniciteit of andere factoren
- Ongunstige arbeidsovereenkomsten
- Langlopende conflicten tussen de werkgever en de vakbonden
- Reorganisatie of fusies.
Wilt u meer informatie over uw specifieke situatie waarbij u denkt aan de inzet voor arbeidsmediation, neem dan contact op voor het maken van een afspraak.